Polska grami stoi, czyli polski gamedev w pigułce

3


Niemcy mają samochody, Szwajcarzy – zegarki, a Polacy? Niewiele jest polskich firm, czy szerzej branż, z których Polska byłaby znana na całym świecie, oceniana przy tym pozytywnie za jakość danego dobra czy usługi. Niewątpliwie jednak branża gier w Polsce ma w tej chwili swoje pięć minut. Czy może stać się wizytówką Polski w świecie? A może już jest?

Według najnowszego raportu firmy Newzoo z kwietnia tego roku wartość rynku gier w 2020 r. wyniesie prawie 159 mld dolarów, według prognoz w 2023 r. przekroczy 200 mld, co równoważne jest ze skumulowanym rocznym wskaźnikiem wzrostu w latach 2019-2023 na imponującym poziome 8,3 proc. Dla porównania, branża filmowa (ang. box office revenue), będąca również częścią sektora kreatywnego, wyceniana jest na ok. 42 miliardy dolarów, natomiast branża muzyczna to ok. 20 miliardów dolarów. Takie zestawienie daje ilustrację, jak wielkim rynkiem jest gamedev.

Jeżeli chodzi o geograficzną strukturę branży, to zdecydowanym liderem jest tu Azja z niemal połową rynku, dokładnie 48 proc. Ameryka Północna odpowiada za jedną czwartą rynku gier, udział Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki to 22 proc., a Ameryki Łacińskiej 4 proc. Prognozowany wynik 159 mld dolarów w br. wypracują w połowie Stany Zjednoczone i Chiny. Dla krajów azjatyckich branża gier jest najbardziej istotna pod…



Czytaj więcej…

Komentarze są zamknięte, ale 1 | Trackbacks i Pingbacks są otwarte.

Ta strona korzysta z plików cookie, aby poprawić komfort użytkowania. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuj Więcej