Brak przejrzystości w sprawie skarg pacjentów grozi zaufaniem do NHS, ostrzega przewodniczący zespołu śledczego Mid Staffs

Zaufanie opinii publicznej do służby zdrowia jest podważane przez brak przejrzystości szpitale o pacjencie uskarżanie się, człowiek, który prowadził śledztwo w sprawie jednej z najgorszych katastrof NHS, ostrzegł.

Pan Robert Francis QC, która przewodniczyła publicznemu dochodzeniu w sprawie skandalu szpitalnego w Mid Staffordshire, wezwała nową krajową organizację posiadającą uprawnienia do ustalania standardów postępowania ze skargami pacjentów po tym, jak badania wykazały, że siedem na osiem trustów szpitalnych nie przestrzega obowiązujących przepisów.

Sir Robert zabrał głos w rozmowie z Niezależny z okazji 10. rocznicy pierwszego raportu na temat złej opieki w szpitalu Stafford, w którym zaniedbano setki wrażliwych pacjentów.

Healthwatch England stwierdził, że tylko 12 procent trustów NHS było zgodne ze wszystkimi zasadami. Tylko 16 procent opublikowało wymagane raporty skarg, a tylko 38 procent podało wszelkie szczegóły dotyczące nauki lub działań podjętych po zażaleniu.



Czytaj Więcej…Źródło Artykułu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Subscribe To Our Newsletter